2015. január 23., péntek

Túra, de nem kék

Elég hamar kiderült (már rögtön az első alkalommal), hogy a Kék-túra nekem nem nagyon jön be. Viszont találtam (Tomi talált) sokkal izgalmasabbat helyette: teljesítmény túra! :) Ebben több a kihívás, mivel az adott távot és szintet meghatározott időn belül kell teljesíteni. Ha sikerül, akkor a célban a teljesítésért jelvény és oklevél jár. Ha nem, akkor marad az élmény.

Általában reggel 7 óra körül lehet kezdeni rajtolni. Kapunk egy itinert, egy térképet és irány az erdő. Az útvonalon több ellenőrzőpont is szokott szerepelni, ezeken a pontokon egy-egy pecsét kerül az itinerbe - ez igazolja, hogy a kijelölt útvonalon jutottunk be a célba. Az ellenőrző pontokon gyakran frissítőket is kapnak a túrázók, ez általában csoki, alma, szőlőcukor, nápolyi,  víz vagy tea.
Az itinerről még annyit, hogy néha tökéletesen össze tudja zavarni az embert. Eltévedésben nagyon jók vagyunk! :))) Egy-egy túrába bele szoktunk tenni pár plusz kilométert. Azt pedig gyorsan megtanultam, hogy abban aki előttem megy, soha nem szabad megbízni. Előfordult, hogy amikor eltévedtünk, összefutottunk másokkal akik szintén eltévedtek és együtt bolyongtunk tovább az éjszakában. Olyan is volt, hogy mások megbíztak a mi terep ismeretünkben és jól megszívták ők is :)

Tavaly ezeket a kitűzőket szereztem, összesen 8 teljesítmény túrán vettem részt.


Nem nagyon szoktam fotózni, de idén rá fogok szokni, mert Tomi kérte, hogy írjak majd beszámolókat :)

Pár kép ömlesztve a tavalyi évről:

Szép kilátás aPilisben

Pár másodperccel azután, hogy szóltam ne akarjon felmászni...

Mese erdő - Pilis

Vaddisznók, szerencsére kerítés volt közöttünk

Ismét egy mese erdő - Mátra

Patakon nagyon nem szeretek átkelni, mert annak mindig beázott cipő a vége

A sportosan öltözött vadember megpróbál tüzet csiholni - remete barlang Mátra

Szomorú erdő ónos eső után