2012. szeptember 13., csütörtök

Kérdezz - Felelek

A Profundus Librum II.  blogról, Librarius egyik jelöltje lettem a Liebster Award elnevezésű blogos kérdezgetősdiben. Köszönöm, hogy kíváncsi vagy rám! :)










A szabályok a következők:
- mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
- a jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
- 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
- 11 embert meg kell jelölni és linkelni
- nincs visszaadás/visszajelölés

A 11 dolog magamról:
1. Ha festek (olajjal) előfordul, hogy a végére egészen más kerekedik ki belőle, mint amit elterveztem. Nem mindig egyszuszra készülnek el a képeim, van hogy hetekre félreteszem őket. Olyan is volt már, hogy évekre :)
2. A romantikus, elérhetetlen, homlokon csókolós múzsa dolog nem nekem való. Ha nagy ritkán igényem van a romantikára, az igenis legyen elérhető távolságban. Mivel leggyakrabban a hülyeség inspirál, az én múzsám a Trollface. Nem az a homlokon csókolós fajta és nem is elérhetetlen. A baráti köröm tele van trollokkal, ja és itthon is van egy. Állati inspiráló :D
3. Szeretek elveszni a részletekben.
4. Szeretem a csendet, a strandzajokat, a napsütést, a holdfényt, a csillagokat, a felhőket, a szivárványt, stb.
5. Szeretek éjjel dolgozni.
6. Én és a határidő nem vagyunk mindig jóbarátok. A legjobb ötletek gyakran csak az utolsó pillanatban hajlandóak megszületni. Versenyfutás az idővel, egyik kedvenc sportom :)
7. Munka közben hatalmas kupit tudok magam körül robbantani, nem szokott zavarni addig, amíg átlátom a káoszt.
8. "Lehetetlen nem létezik, csak megoldatlan feladat." - már nem akarok minden feladatot megoldani, megtanultam szelektálni.
9. A kertészkedés kikapcsol.
10. Esőben a legjobb úszni.
11. Félek a cápáktól :)


Librarius kérdései és a válaszok:

1. Ha ki kéne választanod egy idézetet, mely jellemezné a mostani céljaidat, értékeidet, melyik lenne az?
Máris keresek egyet...
"Fokozatosan jöttem rá, hogy a legtöbb esetben a világ ígéretei csupán illúziók; az a legjobb és legbiztosabb, ha hiszünk önmagunkban, és tisztában vagyunk saját értékeinkkel."
Michelangelo Buonarroti
Ez szimpatikus :)

2. Van-e olyan könyv/könyvek, amik meghatározták életutadat, illetve pályaválasztásod?
Boris Vallejo: A Fantázia-művészet technikája c. könyve szerelem volt első látásra. Azonnal kedvet kaptam a festéshez, és hatalmas segítség volt a gyakorlásban.
A másik könyv ami megadta a kezdő lökést Barcsay Jenő Művészeti anatómiája. Amikor megtudtam végre venni magamnak, napokig csak simogattam :)

3. Mikor, és mi motivált arra, hogy blogot indíts? 
Tavaly nyáron indult azért, hogy azoknak akik megkérdezik: "Miket készítesz mostanában?" meg tudjam mutatni, miket készítek mostanában.

4. Milyen volt a fogadtatása?
Érdekes. Örülök neki, ha a rajzaimban mások számára is van mondanivaló, de nem biztos, hogy nekem is ugyanazt jelentik. Több negatív kritikát is kapott a személyem olyan emberektől akik nem ismernek. Nem szeretnék senkit megbántani a rajzaimmal, ezért zártkörű lett a blog.

5. Van-e személyes élményed a blogos olvasóközönségeddel?
Igen, ők a családom, barátaim és ismerőseim.

6. Ismerőseid/barátaid/kollégáid tudják, hogy a neten publikálsz?
Egy részük, nem nagyon reklámozom. Ha valaki érdeklődik a munkáim felől, szívesen meghívom ide.

7. Melyik országba utaznál legszívesebben?
Horvátország, Rovinj. Ezzel ki is merült, nem szeretek utazgatni.

8. Ha ide magaddal vihetnél egy írót/költőt 1 hétre, ki lenne az?
Még nem találtunk egymásra.

9. Melyik az a könyv amit minden fenntartás nélkül ajánlani tudnál nekünk?
J. D. Wyss: Robinson család. Gyerekkorom egyik kedvenc könyve, rengetegszer elolvastam :)

10. Ha van példaképed, és publikus a személye, oszd meg velünk, és azt is, miért épp rá esett a választásod.
A kreatív vagy művész körökből nincs konkrét példaképem. Kedvenc alkotóim vannak akik hatással vannak rám és így inspirálnak, terelgetnek. Ha valakinek felnézek a munkáira, akkor azokból automatikusan beépülnek részletek.
 
11. Ha teljesülhetne egy kívánságod, mi lenne az? (csak magadra vonatkozhatna, világbékét, és az éhezés megszűnését nem kérheted.) 
Egy részem mindig gyerek maradhasson :)

Én ugyanezeket a kérdéseket szeretném Dorkának, és Beatrixnek címezni. (A többieknek azért nem, mert vagy nincs blogjuk ahol közzé tehetnék a válaszokat,  vagy már más meginterjúvolta őket. De ha bárki kedvet kapna a kitöltéséhez, akkor pl. itt a kommenteknél megteheti.)